mandag den 2. februar 2015

porcelæns tusser

Jeg har leget lidt med tanken om at tegne på porcelæn og nu kunne jeg ikke lade det blive ved tanken længere. tusserne er købt i Panduro. Efter de har været i ovnen kan det tåle at komme i opvaskeren så længe det er under 60 grader.
Første projekt er et fad jeg har købt i en genbrugsbutik. Jeg overførte billedet ved at fylde bagsiden med blyantstreger, og bagefter tegnet billedet op på fadet. 

Til dette projekt har jeg skåret tekst ud på min Sillhouette Cameo i Folie. Man kan også bruge klistermærker hvis man ikke har mulighed for at skære det ud. Så har jeg overført teksten til koppen og prikket rundt om med de farver jeg syntes skulle på, til sidst fjernede jeg folien. 

Porcelæns tusser er rigtig nemt at bruge og selv børn kan være med, og så er det bare en fed måde at lave noget meget personligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar